Aanvragen erkenningskaart persoonlijke leden VPE

 

De VPE stelt op (her)aanvraag erkenningskaarten beschikbaar aan haar persoonlijke leden.
Dit gebeurt op grond van artikel 3 van het Huishoudelijk Reglement – hierna ‘HR’ - van de VPE.

Daarin staat het volgende:

Artikel 3. Erkenning

  1. Het Dagelijks Bestuur verstrekt aan persoonlijke leden, een bewijs van erkenning als predikant- voorganger, predikant, zendeling, evangelist, bijbelleraar, pastoraal werker of pastoraal therapeut. Dit bewijs wordt ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de VPE.
  2. Een bewijs van erkenning wordt telkens verstrekt voor een periode van drie jaar. Verlenging geschiedt eerst nadat betrokkene op het aanvraagformulier voor verlenging van de erkenning heeft aangegeven nog steeds aan de voorwaarden voor het lidmaatschap van de VPE te voldoen.

Het moderne administratieve platform stelt de VPE in staat om aanvraag en verstrekking eenvoudig te laten verlopen. Het genoemde ‘aanvraagformulier’ bevindt zich nu in uw ‘Mijn VPE’ omgeving.

Indien u na het lezen van de tekst hierboven een (nieuwe) erkenningskaart wilt aanvragen, logt u in op 'Mijn VPE'.

U ziet dan onder meer het volgende in het scherm:

Afb1 inlog erk kaart

Vervolgens klikt u op de groene knop ‘Persoonsgegevens aanpassen’ en zet u het vinkje bij ‘Erkenningskaart’ aan. Het staat standaard uit. Het verzoek is ook om de aanvraagdatum in te vullen. Zo kunnen wij samen zien wanneer de aanvraag gedaan is.

Verder:

  • De standaard titel is Pastor/Minister, maar dit kunt u eventueel aanpassen.
    U kunt kiezen uit de titels zoals genoemd in het artikel uit het HR hierboven.
  • De kaarten zijn geschikt gemaakt voor internationaal gebruik.
  • De geldigheidsperiode en laatste verstrekkingsdatum zijn niet wijzigbaar.
  • Het bevestigen dat u bekend en akkoord bent met de voorwaarden voor het verkrijgen van de erkenningskaart overeenkomstig het HR is noodzakelijk om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen.


Vervolgens ziet het er na uw invulling dan zo uit:

Afb 2 inlog erk kaart

Onderaan de pagina kunt u klikken op opslaan. Hiervoor moet u eerst om veiligheidsredenen twee keer uw wachtwoord hebben opgeven. U kunt hiertoe als hulp het vakje ‘wachtwoord weergeven’ aanzetten.

Mocht u niet kunnen inloggen, stuurt u dan een email naar  ledenadministratie@vpe.nl.
Zij helpen u dan verder.

Een maand na het verzenden van deze email, zal de VPE de leden die de erkenningskaart op deze manier hebben aangevraagd bevestigen dat de kaart is aangevraagd en goedgekeurd.

Vervolgens worden de goedgekeurde aanvragen verwerkt richting productie en verzending.
U kunt vervolgens na inloggen op ‘Mijn VPE’ zien, per welke datum de kaart is aangevraagd en voor welke periode.

Nieuwe leden ontvangen bij hun bevestiging als nieuw lid de vraag of zij de erkenningskaart willen ontvangen.

Tenslotte zal de VPE periodiek het vinkje voor een volgende aanvraag weer uitzetten en haar leden een nieuwe mail sturen om de kaart te kunnen aanvragen.

Vragen?
Mocht u nog vragen hebben of merken dat u een kaart hebt aangevraagd maar niets ontvangen heeft, stuurt u dan een bericht naar ledenadministratie@vpe.nl en bel met het kantoor van de VPE.


Van harte Gods zegen toegewenst,

Namens het kantoorteam van de VPE,

Christian Tan, Algemeen Secretaris VPE

 

 

 

Sluiten