Overzicht gemeenten

Pinkstergemeente De Schuilplaats

Statutaire naam: Pinkstergemeente De Schuilplaats
Verklaring groepsbeschikking VPE Wij behoren tot de groepsbeschikking van de VPE.
RSIN/fiscaalnummer 810004744
KVK-nummer 76647994
ANBI vanaf: 01-01-2008
Ontstaansdatum: 26-04-1991
Lid VPE vanaf: 01-03-2002
Registratienummer VPE 101055

Contactgegevens

Adres Pinkstergemeente De Schuilplaats
Dorpsstraat 105
3209 AE HEKELINGEN
E-mailadres secretariaat@pgdeschuilplaats.nl
Website http://pgdeschuilplaats.nl
Doelstelling gemeente De gemeente heeft tot doel zoveel mogelijk mensen te bewegen om discipel van Jezus Christus te worden, hen te dopen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en hen te onderrichten in het onderhouden van al wat Jezus Christus bevolen heeft (Matth. 28:19). De enige grondslag hierbij is de Bijbel.
Hoofdlijnen actueel beleidsplan De ontmoeting staat centraal in de eredienst , de huiskringen en de bidstond.
Wij willen alle leeftijdsgroepen bereiken.
Evangelisatie wordt door individuele gemeenteleden/bezoekers gedaan door familie en/of bekenden mee te nemen naar de verschillende activiteiten.
Bestuurssamenstelling beloningsbeleid De gemeente heeft een stuurgroep met minimaal drie bestuursleden. Daarnaast zijn er coördinatoren voor de verschillende bedieningen.
Er zijn geen bestuurs- en/of gemeenteleden die een vergoeding ontvangen voor het werk dat binnen de gemeente gedaan wordt.
Actueel verslag uitgeoefende activiteiten De zondagochtenddiensten worden momenteel bezocht door ongeveer 50 tot 70 personen. Er is elke week zondagsschool en creche en twee keer in de maand een tienerdienst tijdens de zondagochtend. Er waren elke maand een of twee gastsprekers, de rest van de spreekbeurten werden ingevuld door mensen uit onze eigen gemeente.
We zijn dit jaar begonnen met een aantal keren Bijbelstudie op zondagmiddag. Dit was nog niet druk bezocht, maar wel een goede aanvulling op de zondagochtenddienst.
De bidstonden op dinsdagavond 1 keer in de maand werden trouw bezocht. Er wordt gebeden voor de zieken in de gemeente, voor De Schuilplaats en voor alle actuele zaken van dat moment.
Elke week zijn er huiskringen op verschillende adressen. De ontmoeting met en bemoediging van elkaar staan daar centraal.
Er zijn twee speciale kindermiddagen geweest waarvoor ook kinderen van buitenaf worden uitgenodigd. De eerste was een spelletjesmiddag aan het einde van het schooljaar, de tweede was eind oktober een Happyween-feest als tegenhanger van Halloween. Beide middagen waren een succes en hier gaan we dan ook zeker mee door.
In september was er weer het tiener- en jeugdkamp, een weekend waarin alle jongeren met elkaar bezig zijn om Gods wil voor hun leven te ontdekken.
Er is ook begonnen met 2 keer per maand een handwerkochtend (o.a. quilten). Er is nog niet veel animo voor. Er wordt in 2024 bekeken of deze ochtenden voortgang gaan vinden.
In september was er een speciale zendingsavond t.b.v. St. Living Waters Village. Ronny Heiboer vertelde zeer inspirerend over het werk daar.
Toelichting staat van baten en lasten 10% van onze inkomsten gaan naar zendingsprojecten, o.a. St. Chris en project Brazilië t.a.v. Jacco en Susana van Zutphen. Op de eerste zondag van de maand is er een extra collecte voor o.a. Vrede voor de Stad, Convoy of Hope en de Voedselbank Spijkenisse. Deze bedragen worden diezelfde maand overgemaakt naar het doelproject.

Baten en lastenoverzicht

Baten Begroting 2024 Werkelijk 2023 Begroting 2023 Werkelijk 2022 Werkelijk 2021
1. Opbrengsten uit bezittingen 9228.00 0.00 315.00 163.00
2. Bijdragen gemeenteleden 46559.00 43000.00 43103.00 47534.00
3. Subsidies en overige bijdragen van derden 2759.00 3450.00 3404.00 7201.00
Totaal baten 58546.00 46450.00 46822.00 54898.00
Lasten
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) 232.00 260 254.00 264.00
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk 17647.00 12310 10240.00 12212.00
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk 2285.00 2000 1834.00 1213.00
7. Lasten kerkelijke gebouwen 30050.00 30050 29400.00 31850.00
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen 0.00 0.00
9. Lasten beheer en administratie 1229.00 1095 1068.00 910.00
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen 2104.00 735 786.00 748.00
Totaal lasten 53547.00 46450 43582.00 47197.00
Resultaat (baten - lasten) 4999.00 0 3240.00 7701.00

Toelichting

ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc. 
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt 
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen 
ad 5 Kosten rondom de eredienst, diaconie, zondagschool en jongerengroepen 
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten 

ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc 
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc

Sluiten